Kravu pārvadātāja maiņa – top 10 brīdinājumi, ka ir laiks maiņai

laiks mainit kravu parvadataju

Jāatzīst, ka nomainīt kravu pārvadātāju un atrast labu sadarbības partneri ir grūts uzdevums. Ir vajadzīgs laiks un pūles lai atrastu kravu pārvadātāju, kas spēs pielāgoties visām jūsu vajadzībām. Vai Jūs pirms pārvadātāja izvēles veicat izpēti? Ja Jūs izvēlēsieties sliktu kravas pārvadātāju, tas var atstāt lielu, negatīvu ietekmi uz Jūsu kompāniju un tās attīstību.

Šajā rakstā ir apkopotas 10 populārākie brīdinājuma signāli, kas varētu norādīt uz to, ka Jums ir jāmeklē jauns sadarbības partneris.

Ja Jūs ar savu tagadējo pārvadātāju līgumu slēdzāt pirms daudziem gadiem, pazīstot viņu personālu, kurā bija uzticami un atsaucīgi cilvēki, kurus, nepieciešamības gadījumā, varēja sasniegt par sestdienas rītos. Bet gadiem ejot šo pakalpojumi kvalitāte kritās, klientu serviss vairs nav tik atsaucīgs, bet pakalpojumu cenas ir pieaugušas un sūtījumi arvien biežāk nenonāk galapunktā laikā, tad Jums vajadzētu saprast, ka šis uzņēmums ir mainījies un arī Jums vajadzētu to nomainīt.

Kad ir īstais laiks pārmaiņām? Šeit būs 10 brīdinājuma signāli kas liecina par to:

1. Finansiālas grūtības: Daudzi kravu pārvadātāji saskārās ar grūtībām lielās krīzes laikā, daudzi arī beidza savu darbību šajā laikā. Jāņem vērā arī tas, ka daudzi pārvadātāji pēc krīzes nav līdz galam atguvušies. Jums noteikti vajadzētu pārliecināties, ka Jūsu sadarbības partnerim nav problēmas ar finansējumu. Signāli, kas liecina par finansiālām grūtībām var būt saīsināti apmaksas termiņi vai pēkšņi pieprasījumi pēc pasūtījumu priekšapmaksas. Ja jūsu pārvadātāja konts būs tukšs, tas Jums var sagādāt lielas problēmas.  

2. Jūsu bizness ir mainījies:  Bizness attīstās. Tam ir jāattīstās. Ja Jūs pēdējā laikā esat paplašinājis sava biznesa apjomus, Jūs iespējams būsiet pāraudzis Jūsu pārvadātāja jaudas un tas nespēs izpildīt visus pasūtījumus. Ne visi pārvadātāji ir vienādi. Citi specializējas tikai gaisa pārvadājumiem. Citi apkalpo tikai vienu valsti. Citi veic tikai sauszemes pārvadājumus. Vislabāk ir sadarboties ar pārvadātāju, kas piedāvā pilna cikla kravu pārvadājumus, kuri apmierina Jūsu vajadzības un arī spēs Jūs apkalpot ja kompānija palielinās apjomus.

3. Novecojušas tehnoloģijas: Informāciju tehnoloģiju nozare pēdējos 10 gados ir ļoti progresējusi, tā pat kā daudzas citas nozares un kravu pārvadājumu nozare ir mainījusies līdz ar pārējām nozarēm. Ja Jūsu pārvadātājam ir 1990 gadu mājas lapa vai tādas vispār nav, Jums vajadzētu domāt par tā nomaiņu. Tas var liecināt par to, ka pārvadātājam trūkst līdzekļi vai arī ka tas nevēlas mainīties un attīstīties. Katrā gadījumā, tiešsaistes sūtījumu izsekošana un pasūtījuma nodošanas dokumenti tiek uzskatīti par nepieciešamību. Papildus tam, vislabāk attīstītie kravu pārvadātāji piedāvā saņemt sūtījuma izmaksu tāmi tiešsaistē, tiešsaistes čatu ar klientu servisu, elektronisku pasūtījumu apmaksu un citas noderīgas lietas, kas būtiski atvieglo komunikāciju un efektivitāti. Ja Jūsu pārvadātājs nepiedāvā šīs ekstras, iespējams, to vajag nomainīt.

4. Neadekvātas cenas: Katram piegādātājam un biznesa partnerim ir savas stiprās un vājās puses. Dažu pārvadātāju piedāvātās cenas bija pieņemamas pirms trīs gadiem, bet tās var vairāk tādās nebūt šobrīd, jo tirgus mainās ļoti ātri. Ja Jūsu pārvadātājs negūs ieplānoto peļņu, tas var strauji celt sūtījumu izmaksas, kas atstās negatīvu ietekmi uz jūsu finansu rādītājiem. Ja Jums šķiet ka pārvadātāja cenas ir pārāk dārgas, tad iespējams ir laiks pāriet pie cita kravu pārvadātāja.

5. Slikts klientu serviss: Mēs, savam klientu apkalpošanas dienestam vienmēr sakām, ka viņi ir vienīgie, kas Mūs padara labākus par citiem. Mēs nezinām neko par slepenām lidmašīnām, kurām nevienam citam pārvadātājam nebūtu pieejas vai superātrus sauszemes pārvadātājus, kuri nogādātu mūsu pasūtījumus ātrāk. Ja jūsu pašreizējais pārvadātājs nepiedāvā Jums tādu klientu apkalpošanu kādu Jūs vēlaties, tad protestējat! Kravu pārvadājumos klientu apkalpošana un labas attiecības ir ļoti svarīgas. Ja Jūsu pārvadātājs sniedz jums neprofesionālu servisu un tas jūs neapmierina, tad mainiet to!

6. Problēmas komunikācijā: Neraugoties uz mūsdienu plašajām komunikācijas iespējām, svarīgi ir arī saņemt atbildi Jums vajadzīgajā laikā un saprotamā formā. Ja Jūsu pašreizējā pārvadātāja klientu apkalpošanas dienestā strādā darbinieki ar valodu vai komunikāciju barjeru, tad iespējams Jums ir jādomā par partneru maiņu. Kvalitatīvu loģistikas pakalpojumu pamatā ir efektīva komunikācija un uzmanības pievēršana visām sīkākajām detaļām un, protams, precīzai pasūtījumu izpildei.

7. Bieži mainās darbinieki: Vai Jums ir nomainījusies jau 3 kontaktpersona pārvadātāju firmā pēdējā laikā? Vai jums nav sava personīgā kontaktpersona? Vai klientu apkalpošanas nodaļā darbinieki mainās ātrāk kā pārdevēji vietējā veikalā? Varbūt pie tā ir vainīga slikta darba vide kompānijā vai slikti darba apstākļi. Varbūt priekšnieks ir pārāk valdonīgs. Varbūt pie vainas ir laikā neizmaksātas algas, kuru dēļ darbinieki aiziet. Neskatoties uz iemesliem, Jums vajadzētu atrast sadarbības partneri, kuram ir patstāvīgi un attīstībā ieinteresēti darbinieki, kuriem rūp savu klientu apmierinātība. Katrā ziņā, bieža darbinieku maiņa nav labs rādītājs!

8. Nesena pārņemšana: Kravu pārvadājumu nozare ir piedzīvojusi konsolidāciju pēdējajos gados. Ja jūsu vietējo pārvadātāju nesenā laikā ir pārņēmusi kāda lielāka kompānija, Jums vajadzētu būt uzmanīgam. Ja jūs tikāt uzskatīts par lielu klientu pie iepriekšējā pārvadātāja, tad lielākai kompānijai Jūs varat būt tikai sīkums, īpaši ja jaunā kompānija ir liels spēlētājs globālajā tirgū. Jums var paveikties un Jūs iegūsiet vēl labākus pakalpojumus, labāku klientu servisu, bet var arī nepaveikties un viss paliks tikai sliktāk. Esiet uzmanīgi!

9.  Apdrošināšanas trūkums: Apdrošināšana ir liela problēma transporta industrijā. Jums noteikti jāpārliecinās ka Jūsu pārvadātājs piedāvā atbilstošu apdrošināšanu, muitošanu un citus nepieciešamos pakalpojumus visiem sūtījumiem. Ja Jūsu partneris to nepiedāvā, tad tas noteikti ir jāmaina un jāatrod partneris, kas spēs apmierināt visas Jūsu nepieciešamības un prasības.

10. Atkārtotas pakalpojumu sniegšanas problēmas: Šis punkts var šķist ļoti loģisks. Tomēr, kā iepriekš tika minēts, daudzi pārvadātāji bieži vien liks Jums saskarties ar dažādām problēmām un attaisnosies ar “suns apēda mājasdarbu” atrunām, tā vietā lai mainītos un uzlabotu savu pakalpojumu kvalitāti. Protams, katram pārvadātājam kādreiz nāksies saskarties ar problēmām, tas ir neizbēgami, jo ir ļoti daudz iesaistītās puses: laika apstākļi, muita, streiki u.c. Bet ja šīs problēmas pārvēršas par ikdienu, nevis retu gadījumu, tad Jums noteikti ir jāpamet šis kravu pārvadātājs. Ātri!

Pārvadājumi24.lv klientu serviss un pakalpojumu kvalitāte neliks Jums vilties!